Förändringsprocess i fyra steg

Utdrag ur OBM i praktiken

Ledare spelar en avgörande roll för att medarbetare ska kunna och vilja genomföra förändringar i sitt arbete. Här visar de erfarna organisationskonsulterna Rolf Olofsson och Kenneth Nilsson hur man kan utveckla och förbereda ledare och ledningsgrupper inför ett förändringsarbete i en organisation.


Tryckta utgåvor

Förändringsprocess i fyra steg Förändringsprocess i fyra steg
Förändringsprocess i fyra steg
Utgivningsdatum 2016-04-12
46 Sidor
ISBN 9789127817449
Häftad

Digitala utgåvor

Förändringsprocess i fyra steg Förändringsprocess i fyra steg
Förändringsprocess i fyra steg
Utgivningsdatum 2016-04-25
ISBN 9789127817432
E-bok

Ledare spelar en avgörande roll för att medarbetare ska kunna och vilja genomföra förändringar i sitt arbete. Här visar de erfarna organisationskonsulterna Rolf Olofsson och Kenneth Nilsson hur man kan utveckla och förbereda ledare och ledningsgrupper inför ett förändringsarbete i en organisation. Metoderna är baserade på OBM (Organizational Behavior Management), som bygger på psykologisk forskning om vad som verkligen påverkar människors beteenden.

Denna utgåva utgörs av kapitlet ”Ledarskap och ledningsgrupper” ur OBM i praktiken (2015). Den är skriven för alla som arbetar med verksamhetsutveckling och ledarskap, samt för studerande inom psykologi, ledarskap och organisation. Boken är en fristående fortsättning på Beteendeanalys i organisationer (2010).

Denna titel är en beställningsvara, vilket innebär att den trycks först när en order läggs. Leveranstid är 5-8 vardagar. I övrigt är det ingen skillnad mot andra tryckta böcker.