Din webbläsare (Internet Explorer) är föråldrad. Uppdatera webbläsaren för en bättre och säkrare upplevelse.

Berättande i förskolan

I Berättande i förskolan går Barbro Bruce och Bim Riddersporre igenom hur berättandet och berättelser ständigt är närvarande i vårt samhälle, särskilt i förskolan. I boken medverkar en rad författare som Polly Björk-Willén, Ulla Damber, Christian Eidevald, Carina Fast, Niklas Pramling, Anna-Karin Svensson och många fler.

Läs mer...
Berättande i förskolan Berättande i förskolan
Berättande i förskolan

Berättande i förskolan

Utkom 5 oktober 2014

Isbn
9789127137837
Typ
Häftad
Sidantal
280
Du har nått den maximala köpsumman.
450 kr
Berättande i förskolan Berättande i förskolan
Berättande i förskolan
Utkom 5 okt 2014
ISBN 9789127137837
450 kr
Berättande i förskolan
Berättande i förskolan
450 kr
Berättande i förskolan Berättande i förskolan
Berättande i förskolan
Utkom 5 okt 2014
ISBN 9789127137837
450 kr
Berättande i förskolan
Berättande i förskolan
Ingen Författare
Berättande i förskolan
Berättande i förskolan

Andra intressanta titlar

I Berättande i förskolan går Barbro Bruce och Bim Riddersporre igenom hur berättandet och berättelser ständigt är närvarande i vårt samhälle, särskilt i förskolan. 

I förskolan är berättande och berät­telser ständigt närvarande. Berät­tande i förskolan låter människans behov av att berätta och ta del av berättelser löpa som en röd tråd genom samtliga texter. Att berätta är ett sätt att bearbeta sina intryck, tankar och erfarenheter genom någon form av gestaltning. Berättande kan ta sig olika former och uttryck men handlar alltid om att göra något synligt, begripligt och möjligt att dela. I boken skriver etablerade forskare och utvecklare under tre större delar:

  • Det berättande barnet – att skapa och dela.
  • Berättelser som vidgar världen – litteratur och lärande.
  • Att berätta om sin verksamhet – dokumentation och delaktighet. 

Medverkande författare är: Polly Björk-Willén, Barbro Bruce, Ulla Damber, Christian Eidevald, Katarina Elfström-Peterson, Elin Eriksen Øde­gaard, Carina Fast, Kristine Hultberg Ingridz, Karin Jönsson, Jan Nilsson, Niklas Pramling, Bim Riddersporre, Björn Sundmark, Anna-Karin Svensson, Pia Williams. Barbro Bruce och Bim Riddersporre är redaktörer för boken.

Gediget, grundligt och nyanserat om berättande.

Britt Jakobsson, Pedagogiska Magasinet nr 1 2015

I Berättande i förskolan går Barbro Bruce och Bim Riddersporre igenom hur berättandet och berättelser ständigt är närvarande i vårt samhälle, särskilt i förskolan. 

I förskolan är berättande och berät­telser ständigt närvarande. Berät­tande i förskolan låter människans behov av att berätta och ta del av berättelser löpa som en röd tråd genom samtliga texter. Att berätta är ett sätt att bearbeta sina intryck, tankar och erfarenheter genom någon form av gestaltning. Berättande kan ta sig olika former och uttryck men handlar alltid om att göra något synligt, begripligt och möjligt att dela. I boken skriver etablerade forskare och utvecklare under tre större delar:

  • Det berättande barnet – att skapa och dela.
  • Berättelser som vidgar världen – litteratur och lärande.
  • Att berätta om sin verksamhet – dokumentation och delaktighet. 

Medverkande författare är: Polly Björk-Willén, Barbro Bruce, Ulla Damber, Christian Eidevald, Katarina Elfström-Peterson, Elin Eriksen Øde­gaard, Carina Fast, Kristine Hultberg Ingridz, Karin Jönsson, Jan Nilsson, Niklas Pramling, Bim Riddersporre, Björn Sundmark, Anna-Karin Svensson, Pia Williams. Barbro Bruce och Bim Riddersporre är redaktörer för boken.

Gediget, grundligt och nyanserat om berättande.

Britt Jakobsson, Pedagogiska Magasinet nr 1 2015