Din webbläsare (Internet Explorer) är föråldrad. Uppdatera webbläsaren för en bättre och säkrare upplevelse.

Surfplatta i undervisningen

Ingår i Inputserien

I den här boken finns inspirerande exempel och konkreta arbetsområden, för främst årskurs 4-9, som visar hur du kan arbeta med surfplatta i undervisningen.

Läs mer...
Input Surfplatta i undervisningen Input Surfplatta i undervisningen
Input Surfplatta i undervisningen

Input Surfplatta i undervisningen

ISBN 9789127442658
Utkom 21 augusti 2015
ISBN
9789127442658
Typ
Häftad
Sidantal
152
Du har nått den maximala köpsumman.

Andra intressanta titlar

Om Surfplatta i undervisningen

Boken består av två delar. Del 1 behandlar lärande och vilka drivkrafter som skapar en bra lärmiljö för elever. Här ges exempel på metoder och arbetssätt i det digitala klassrummet. Författarna tar också upp sju kärnkompetenser som de anser är viktiga att känna till och som är kopplade till digitalt arbete på olika sätt. 

Del 2 visar konkret hur du kommer igång med att arbeta med surfplattan i klassrummet. Här beskrivs fem inspirerande arbetsområden fyllda med exempel på hur surfplattan kan integreras i undervisningen. Här finns också kunskapskrav kopplade till olika ämnen och arbetsområden.

De fem arbetsområdena är:

1) Framtidens stad
2) Dokumentärfilm
3) Homo digitalis
4) Det var en gång…
5) I kärlekens fotspår

I slutet av varje temaområde finns en QR-kod som kan scannas för att ta del av extramaterial på vår webb (kopieringsunderlag).

Om författarna

Camilla Askebäck Diaz och Lena Gällhagen är lärare som också föreläser om hur modern teknik kan användas för att skapa lust att lära samt som ett pedagogiskt verktyg.

Boken består av två delar. Del 1 behandlar lärande och vilka drivkrafter som skapar en bra lärmiljö för elever. Här ges exempel på metoder och arbetssätt i det digitala klassrummet. Författarna tar också upp sju kärnkompetenser som de anser är viktiga att känna till och som är kopplade till digitalt arbete på olika sätt. 

Del 2 visar konkret hur du kommer igång med att arbeta med surfplattan i klassrummet. Här beskrivs fem inspirerande arbetsområden fyllda med exempel på hur surfplattan kan integreras i undervisningen. Här finns också kunskapskrav kopplade till olika ämnen och arbetsområden.

De fem arbetsområdena är:

1) Framtidens stad
2) Dokumentärfilm
3) Homo digitalis
4) Det var en gång…
5) I kärlekens fotspår

I slutet av varje temaområde finns en QR-kod som kan scannas för att ta del av extramaterial på vår webb (kopieringsunderlag).

Om författarna

Camilla Askebäck Diaz och Lena Gällhagen är lärare som också föreläser om hur modern teknik kan användas för att skapa lust att lära samt som ett pedagogiskt verktyg.