Din webbläsare (Internet Explorer) är föråldrad. Uppdatera webbläsaren för en bättre och säkrare upplevelse.

Återhämtningsguiden

Må bra trots stress och press

Stresshantering har tidigare mest handlat om att minska faktorer som leder till stress. Men många forskare är idag överens om att det inte är stressen i sig som orsakar ohälsa – utan brist på återhämtning. Här får du många infallsvinklar på återhämtning och ett program som vägleder till bättre återhämtning. 

Läs mer...
Återhämtningsguiden Återhämtningsguiden
Återhämtningsguiden

Återhämtningsguiden

Utkom 5 mars 2021

Isbn
9789127827905
Typ
Inbunden
Recensionsdatum
2021-03-16
Sidantal
272
Du har nått den maximala köpsumman.
Återhämtningsguiden Återhämtningsguiden
Återhämtningsguiden
E-bok (Epub)

Återhämtningsguiden

Utkom 5 mars 2021

Isbn
9789127827912
Typ
E-bok (Epub)
Sidantal
272
Du har nått den maximala köpsumman.
köp via

Sagt om boken:
Återhämtningsguiden är baserad på evidens och noll procent flummig. Den bekräftade mycket som jag redan visste men inte hittat orden för.

Den största behållningen från boken är att det är så mycket enklare än jag trott att hitta återhämtning och stillhet. Alla små saker jag lyckas förbättra gör i slutändan en väldigt stor skillnad.

Det här är nämligen ingen vanlig faktabok – den är mer än så. Återhämtningsguiden är uppbyggd på ett väldigt pedagogiskt och användbart sätt.
Clara Lidström, Underbara Clara

Förmodligen ser återhämtningsbehovet ut ungefär som kostbehovet.
Vi mår bäst av att äta då och då – några gånger per dag – snarare än att äta jättemycket en gång om dagen, eller bara på helgen … eller semestern.

Stresshantering har tidigare mest handlat om att minska faktorer som leder till stress. Men många forskare är idag överens om att det inte är stressen i sig som orsakar ohälsa – utan bristen på återhämtning.

Psykologen och forskaren Niclas Almén ger in sin bok många infallsvinklar på återhämtning. Han beskriver också ett program som stegvis och strukturerat vägleder dig i att förbättra din återhämtning i vardagen.

Programmet leder till ökad både mental och fysisk pigghet, samtidigt som det minskar upplevd stress, irritabilitet, jäkt, oro, ångest, nedstämdhet och utmattning. Ditt välbefinnande har med andra ord goda chanser att öka om du följer råden! 

Boken riktar sig till dig som vill må bra, leva ett aktivt liv och prestera så bra som möjligt utan att behöva göra det omöjliga: ta bort all stress – vare sig om det är i förebyggande syfte eller om du har utvecklat utmattningsproblem.

Sagt om boken:
Återhämtningsguiden är baserad på evidens och noll procent flummig. Den bekräftade mycket som jag redan visste men inte hittat orden för.

Den största behållningen från boken är att det är så mycket enklare än jag trott att hitta återhämtning och stillhet. Alla små saker jag lyckas förbättra gör i slutändan en väldigt stor skillnad.

Det här är nämligen ingen vanlig faktabok – den är mer än så. Återhämtningsguiden är uppbyggd på ett väldigt pedagogiskt och användbart sätt.
Clara Lidström, Underbara Clara

Förmodligen ser återhämtningsbehovet ut ungefär som kostbehovet.
Vi mår bäst av att äta då och då – några gånger per dag – snarare än att äta jättemycket en gång om dagen, eller bara på helgen … eller semestern.

Stresshantering har tidigare mest handlat om att minska faktorer som leder till stress. Men många forskare är idag överens om att det inte är stressen i sig som orsakar ohälsa – utan bristen på återhämtning.

Psykologen och forskaren Niclas Almén ger in sin bok många infallsvinklar på återhämtning. Han beskriver också ett program som stegvis och strukturerat vägleder dig i att förbättra din återhämtning i vardagen.

Programmet leder till ökad både mental och fysisk pigghet, samtidigt som det minskar upplevd stress, irritabilitet, jäkt, oro, ångest, nedstämdhet och utmattning. Ditt välbefinnande har med andra ord goda chanser att öka om du följer råden! 

Boken riktar sig till dig som vill må bra, leva ett aktivt liv och prestera så bra som möjligt utan att behöva göra det omöjliga: ta bort all stress – vare sig om det är i förebyggande syfte eller om du har utvecklat utmattningsproblem.

En efterlängtad bok! Så värdefullt att sätta återhämtningen i centrum, till skillnad från att fokusera på stressen. Innehållet är baserat på forskning, presenterat på ett lättillgängligt sätt, och ger konkret vägledning för att stärka återhämtningen i vår vardag. Marie Söderström, leg. psykolog vid Stressmottagningen i Stockholm, forskare vid Karolinska Institutet, del av expertpanelen Insidan/DN.

Pressbilder

Ladda ner Hämtningen har börjat ...
Återhämtningsguiden av Niclas Almén
Ladda ner Hämtningen har börjat ...
© Foto
Eva Lindblad
Niclas Almén, foto Eva Lindblad
Ladda ner Hämtningen har börjat ...
© Foto
Eva Lindblad
Niclas Almén, foto Eva Lindblad
Ladda ner Hämtningen har börjat ...
© Foto
Eva Lindblad
Niclas Almén
Ladda ner Hämtningen har börjat ...
© Foto
Eva Lindblad
Niclas Almén

Presskontakt

Sanna Wallin
Kommunikationsansvarig populärpsykologi och sakprosa

Andra intressanta titlar