Din webbläsare (Internet Explorer) är föråldrad. Uppdatera webbläsaren för en bättre och säkrare upplevelse.

Relationellt ledarskap i klassrummet

Så skapas magi

I Relationellt ledarskap i klassrummet tar Åsa Hirsh ett helhetsgrepp kring vad som kännetecknar lärare och undervisning som får elever att lära sig, utvecklas och trivas i skolan. Författaren har identifierat åtta aspekter som diskuteras ingående i var sitt kapitel, där vi även får ta del av elevers autentiska röster.

Läs mer...
Relationellt ledarskap i klassrummet Relationellt ledarskap i klassrummet
Relationellt ledarskap i klassrummet
nyhet

Relationellt ledarskap i klassrummet

Utkom 28 augusti 2020

Isbn
9789127827936
Typ
Häftad
Sidantal
208
Du har nått den maximala köpsumman.
286 kr
Relationellt ledarskap i klassrummet Relationellt ledarskap i klassrummet
Relationellt ledarskap i klassrummet
Utkom 28 aug 2020
ISBN 9789127827936
286 kr
Relationellt ledarskap i klassrummet
Relationellt ledarskap i klassrummet
286 kr
Relationellt ledarskap i klassrummet Relationellt ledarskap i klassrummet
Relationellt ledarskap i klassrummet
Utkom 28 aug 2020
ISBN 9789127827936
286 kr
Relationellt ledarskap i klassrummet
Relationellt ledarskap i klassrummet
Ingen Författare
Relationellt ledarskap i klassrummet
Relationellt ledarskap i klassrummet

Vad får skickliga lärare att lyckas?

I Relationellt ledarskap i klassrummet tar Åsa Hirsh ett helhetsgrepp kring vad som kännetecknar lärare och undervisning som får elever att lära sig, utvecklas och trivas i skolan. Författaren har identifierat åtta aspekter som diskuteras ingående i var sitt kapitel, där vi även får ta del av elevers autentiska röster.

I boken får du exempelvis läsa om hur du:

  • bygger goda relationer,
  • skapar trygga lärmiljöer,
  • kan anpassa din undervisning,
  • skapar motivation,
  • kan betona kunskapens praktiska nytta framför den formella.


Varje kapitel avslutas med förslag på frågor för kollegiala samtal.

Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare som reflekterar över vilken typ av ledarskap som krävs för att eleverna ska få bästa möjliga förutsättningar att lära och utvecklas i ett inkluderande klassrum.

Andra intressanta titlar