Gå till innehåll
Din webbläsare (Internet Explorer) är föråldrad. Uppdatera webbläsaren för en bättre och säkrare upplevelse.

Erik Winerö

Erik Winerö är gymnasielärare och doktorand i tillämpad IT med inriktning mot utbildningsvetenskap vid Göteborgs universitet och medlem i center for ansvarsfull utbildningsteknologi (CRED). Med många års erfarenhet av undervisning och skolutveckling, särskilt inom IT och digitalisering, har han arbetat med att utveckla skolans digitala praktik och stärka en evidensinformerad undervisningspraktik. Hans avhandlingsarbete undersöker hur generativ AI påverkar lärares bedömningspraktiker och kunskapssyn.

AI för skolledare

På kort tid har artificiell intelligens gått från science fiction till vardag. Med generativ AI kan lärare och elever skapa texter och bilder på sätt som utmanar skolans praktiker och dess kunskapssyn. Genom prediktiv AI möjliggörs helt nya sätt för dig som skolledare att förutse mönster och därmed skifta från reaktiva till proaktiva åtgärder.

Läs mer