Gå till innehåll
Din webbläsare (Internet Explorer) är föråldrad. Uppdatera webbläsaren för en bättre och säkrare upplevelse.

Daisy Christodoulou

Daisy Christodoulou är en känd och respekterad röst i den brittiska skoldebatten. Fram till juli 2017 var hon ansvarig för bedömning på en brittisk stiftelse (ARK) med över 10 000 elever inskrivna från socioekonomiskt utsatta områden. Nu arbetar hon på ett bolag som utvecklar digitaliserad bedömning, åter med likvärdigheten som ledstjärna.

Effektiv bedömning

Många menar att skolan på flera sätt svikit eleverna i sitt sätt att organisera undervisning – inte minst de eleversom kanske har det lite svårare. Effektiv bedömning ger nya, viktiga insikter om hur undervisning och bedömning kan förstås och organiseras. Istället för att utgå från helheten föreslås det att undervisning ska organiseras i mindre kunskapsdelar och tränas som isolerade moment – ...
Läs mer