Din webbläsare (Internet Explorer) är föråldrad. Uppdatera webbläsaren för en bättre och säkrare upplevelse.

Reflektion som motor i förskolans arbete

Det är viktigt att förskolan skapar goda förutsättningar för den gemensamma reflektionen och den enskilda pedagogiska utvecklingstiden.

Läs mer...
Förskoleserien Reflektion som motor i förskolans arbete Förskoleserien Reflektion som motor i förskolans arbete
Förskoleserien Reflektion som motor i förskolans arbete

Förskoleserien Reflektion som motor i förskolans arbete

ISBN 9789127460867
Utkom 14 mars 2022
ISBN
9789127460867
Typ
Häftad
Sidantal
128
Du har nått den maximala köpsumman.

Andra intressanta titlar

Om Reflektion som motor i förskolans arbete

Genom tydliga strukturer och gemensamma ställningstaganden går det att få till detta i praktiken utan att ge avkall på ”barngruppsarbete”. Boken Reflektion som motor i förskolans arbete redogör för reflektionens förbindelse med undervisning, pedagogisk dokumentation och ett projekterande arbetssätt.

Till boken medföljer underlag i form av modeller för olika typer av reflektion samt en studiehandledning att använda för kompetensutveckling i arbetslaget.

Sagt om boken:

Boken är lättläst, inspirerande och bjuder på många konkreta och verksamhetsnära exempel. Som läsare får vi följa med på hur pedagogerna genom tydliga strukturer och gemensamma ställningstaganden planerar, reflekterar och analyserar undervisningen och utbildningen. [...] Jag kan varmt rekommendera boken.
Nea Elyoussoufi, pedagogista som driver instagramkontot pedagog.inspiration

"Med ett personligt tilltal och med en text laddad av de egna erfarenheterna lyckas Anna Lund förmedla de framgångsfaktorer som ett lyckat reflektionsarbete kan ge. Det här är en bok som präglas av beprövad erfarenhet även om avslutande källförteckningar visar att den vetenskapliga grunden också finns. [...] Helhetsbetyg: 5."
Ulf Malmqvist, BTJ-häftet nr 9, 2022

Genom tydliga strukturer och gemensamma ställningstaganden går det att få till detta i praktiken utan att ge avkall på ”barngruppsarbete”. Boken Reflektion som motor i förskolans arbete redogör för reflektionens förbindelse med undervisning, pedagogisk dokumentation och ett projekterande arbetssätt.

Till boken medföljer underlag i form av modeller för olika typer av reflektion samt en studiehandledning att använda för kompetensutveckling i arbetslaget.

Sagt om boken:

Boken är lättläst, inspirerande och bjuder på många konkreta och verksamhetsnära exempel. Som läsare får vi följa med på hur pedagogerna genom tydliga strukturer och gemensamma ställningstaganden planerar, reflekterar och analyserar undervisningen och utbildningen. [...] Jag kan varmt rekommendera boken.
Nea Elyoussoufi, pedagogista som driver instagramkontot pedagog.inspiration

"Med ett personligt tilltal och med en text laddad av de egna erfarenheterna lyckas Anna Lund förmedla de framgångsfaktorer som ett lyckat reflektionsarbete kan ge. Det här är en bok som präglas av beprövad erfarenhet även om avslutande källförteckningar visar att den vetenskapliga grunden också finns. [...] Helhetsbetyg: 5."
Ulf Malmqvist, BTJ-häftet nr 9, 2022