Arvid Janson

Arvid Janson är civilingenjör med en andra examen i marknadsföring. Han har under sin karriär grundat flera företag med beteendeförändring som den gemensamma nämnaren. Idag driver han All Day Every Day där han som designer och produktspecialist hjälper företag bygga lättanvända och tilltalande digitala produkter.

 

Beteendedesign

Beteendeekonomi, eller nudging, är ett område som blir allt större inom psykologi, ledarskap och företagande. Oavsett om målet är att få människor att godkänna organdonation, öka ditt företags närvaro på sociala medier eller att få kunder att välja grön el handlar nudging om att göra det så enkelt som möjligt för människor att röra sig i den riktning man vill att de ska.

Mer info

Pressbilder

Ladda ner Hämtningen har börjat ...
Ladda ner Hämtningen har börjat ...
Ladda ner Hämtningen har börjat ...
Ladda ner Hämtningen har börjat ...
Ladda ner Hämtningen har börjat ... © Fotograf Eva Lindblad
Ladda ner Hämtningen har börjat ... © Fotograf Eva Lindblad
Ladda ner Hämtningen har börjat ... © Fotograf Eva Lindblad

Presskontakt

Sanna Wallin
Marknadsansvarig psykologi