Din webbläsare (Internet Explorer) är föråldrad. Uppdatera webbläsaren för en bättre och säkrare upplevelse.

Förskolepocket Lärorika vardagssamtal

Vardagssamtal är oplanerade samtal som uppstår barn emellan och mellan barn och pedagoger, ofta medan de håller på med en aktivitet.

Läs mer...
Förskolepocket Lärorika vardagssamtal Förskolepocket Lärorika vardagssamtal
Förskolepocket Lärorika vardagssamtal

Förskolepocket Lärorika vardagssamtal

ISBN 9789127462212
Utkom 1 april 2022
ISBN
9789127462212
Typ
Häftad
Sidantal
88
Du har nått den maximala köpsumman.
Titeln ingår i serien Förskolepocket

Andra intressanta titlar

Om Förskolepocket Lärorika vardagssamtal

Boken ger kunskap om hur pedagogen kan utveckla och använda vardagssamtalen i olika rutinsituationer för att stödja och stimulera barns språkutveckling. 

I boken finns en kort teoretisk introduktion till vad språk och samtal är och exempel från verksamheten som visar hur vardagliga samtal kan vara bra språkutvecklande aktiviteter. Tanken med boken är att ge arbetslagen möjlighet att diskutera den egna verksamheten och att stötta pedagogerna att se värdet i vardagssamtalen.

Sagt om boken:

”Lärorika vardagssamtal rymmer en teoretisk grund i språkmodellen som ger pedagogerna en gemensam utgångspunkt i de samtal och reflektioner som boken förväntas väcka. Praktikberättelserna ger ett bra underlag till vidare diskussioner. Till stöd för detta finns det även diskussionsfrågor kopplade till varje kapitel.”
Ulf Malmqvist, BTJ-häftet nr 10, 2022

Boken ger kunskap om hur pedagogen kan utveckla och använda vardagssamtalen i olika rutinsituationer för att stödja och stimulera barns språkutveckling. 

I boken finns en kort teoretisk introduktion till vad språk och samtal är och exempel från verksamheten som visar hur vardagliga samtal kan vara bra språkutvecklande aktiviteter. Tanken med boken är att ge arbetslagen möjlighet att diskutera den egna verksamheten och att stötta pedagogerna att se värdet i vardagssamtalen.

Sagt om boken:

”Lärorika vardagssamtal rymmer en teoretisk grund i språkmodellen som ger pedagogerna en gemensam utgångspunkt i de samtal och reflektioner som boken förväntas väcka. Praktikberättelserna ger ett bra underlag till vidare diskussioner. Till stöd för detta finns det även diskussionsfrågor kopplade till varje kapitel.”
Ulf Malmqvist, BTJ-häftet nr 10, 2022