Din webbläsare (Internet Explorer) är föråldrad. Uppdatera webbläsaren för en bättre och säkrare upplevelse.

Specialpedagogik för lärare Digital

Kursboken Specialpedagogik för lärare riktar sig till alla lärarstuderande men passar även på specialpedagog- och speciallärarprogram. Boken  speglar kärnan i läraruppdraget, att stödja lärmiljöer som främjar välbefinnande och lärande och gör alla elever delaktiga. Antologin är i digitalt format i en plattform som inkluderar funktioner för sök och anteckningar såväl som ett utvecklat lässtöd och uppläst text. I plattformen finns inte sidor på samma sätt som i en fysisk bok. Det finns en väl utarbetad norm för hur man hänvisar till webbaserade källor i alla stora källhänvisningssystem, och det är den man bör använda här. (Om du som student visar den digitala antologin för din lärare/handledare bör hen vara införstådd med förfarandet för digital källhänvisning och därmed kunna godkänna att du använder hänvisning till en digital antologi.)

Läs mer...
Specialpedagogik för lärare Digital Specialpedagogik för lärare Digital
Specialpedagogik för lärare Digital
Onlineprodukt

Specialpedagogik för lärare Digital

ISBN 9789127827851
Uppdateras löpande
ISBN
9789127827851
Licenstid
365 dagar
Typ
Onlineprodukt
Du har nått den maximala köpsumman.

Den utbildningsvetenskapliga kärnan, UVK, är gemensam för alla lärarstuderande i Sverige och ska innehålla de grundläggande kunskaper och färdigheter som blivande förskollärare och lärare behöver. Den fungerar därmed som en gemensam bas och utgör i förlängningen grunden för ett gemensamt professionsspråk.

Kursboken Specialpedagogik för lärare riktar sig till alla lärarstuderande men passar även på specialpedagog- och speciallärarprogram. Boken speglar kärnan i läraruppdraget, det vill säga att stödja lärmiljöer som främjar välbefinnande och lärande och gör alla elever delaktiga. Antologin bidrar till att aktualisera kunskap om alla barns och ungdomars utveckling och behov och integrerar dem i gynnsamma undervisningspraktiker.

Specialpedagogik för lärare täcker in följande delar av den utbildningsvetenskapliga kärnan:

  • specialpedagogikens roll i utbildningssystemet
  • tidiga insatser i förskolan och skolan
  • specialpedagogik och organisation
  • specialpedagogik i klassrummet
  • specialpedagogiska insatser och risker i utveckling eller funktionsnedsättningar.


Sagt om boken:

"Boken håller en mycket hög kvalitet och dess fokus på läraruppdraget genomsyrar innehållet – att göra alla elever delaktiga i lärmiljön. Briljant sammansättning av författare som skapat denna kunskapsbas via forskning och boken riktar sig till lärare, specialpedagoger, speciallärare och rektorer.
Helhetsbetyg: 5."
Katharina Jacobsson, BTJ-häftet nr 7, 2021

Den utbildningsvetenskapliga kärnan, UVK, är gemensam för alla lärarstuderande i Sverige och ska innehålla de grundläggande kunskaper och färdigheter som blivande förskollärare och lärare behöver. Den fungerar därmed som en gemensam bas och utgör i förlängningen grunden för ett gemensamt professionsspråk.

Kursboken Specialpedagogik för lärare riktar sig till alla lärarstuderande men passar även på specialpedagog- och speciallärarprogram. Boken speglar kärnan i läraruppdraget, det vill säga att stödja lärmiljöer som främjar välbefinnande och lärande och gör alla elever delaktiga. Antologin bidrar till att aktualisera kunskap om alla barns och ungdomars utveckling och behov och integrerar dem i gynnsamma undervisningspraktiker.

Specialpedagogik för lärare täcker in följande delar av den utbildningsvetenskapliga kärnan:

  • specialpedagogikens roll i utbildningssystemet
  • tidiga insatser i förskolan och skolan
  • specialpedagogik och organisation
  • specialpedagogik i klassrummet
  • specialpedagogiska insatser och risker i utveckling eller funktionsnedsättningar.


Sagt om boken:

"Boken håller en mycket hög kvalitet och dess fokus på läraruppdraget genomsyrar innehållet – att göra alla elever delaktiga i lärmiljön. Briljant sammansättning av författare som skapat denna kunskapsbas via forskning och boken riktar sig till lärare, specialpedagoger, speciallärare och rektorer.
Helhetsbetyg: 5."
Katharina Jacobsson, BTJ-häftet nr 7, 2021

Andra intressanta titlar