Chefen som kom ut ur sitt rum

Så blir du en relationsfrämjande ledare

"'Besvärliga situationer och medarbetare som inte kan samarbeta suger energi och tar stor plats i chefers medvetande. Den här boken erbjuder lösningar på konkreta problem. Läs mer...
Chefen som kom ut ur sitt rum Chefen som kom ut ur sitt rum
Chefen som kom ut ur sitt rum

Chefen som kom ut ur sitt rum

Utkom 8 oktober 2016

Isbn
9789127146419
Typ
Inbunden
Sidantal
200
Du har nått den maximala köpsumman.
Chefen som kom ut ur sitt rum Chefen som kom ut ur sitt rum
Chefen som kom ut ur sitt rum
E-bok (Epub)

Chefen som kom ut ur sitt rum

Utkom 16 november 2016

Isbn
9789127146433
Typ
E-bok (Epub)
Du har nått den maximala köpsumman.
köp via
Chefen som kom ut ur sitt rum Chefen som kom ut ur sitt rum
Chefen som kom ut ur sitt rum
Ljudbok

Chefen som kom ut ur sitt rum

Utkom 30 maj 2018

Isbn
9789127824263
Typ
Ljudbok
Du har nått den maximala köpsumman.
köp via

Besvärliga situationer och medarbetare som inte kan samarbeta suger energi och tar stor plats i chefers medvetande. Den här boken erbjuder lösningar på konkreta problem.


Chefen som kom ut ur sitt rum handlar om hur man kan skapa goda relationer på arbetsplatsen. Det gäller relationen mellan ledare och medarbetare – men framför allt hur man kan leda för att medarbetare sinsemellan ska fungera ihop.


Relationsproblem riskerar att bli organisationsproblem – motivationen urholkas och prestationen i arbetsgruppen blir lidande.


Boken vänder sig till vd:ar och chefer på olika nivåer, nya såväl som erfarna ledare; projektledare och informella ledare, och andra som är intresserade av hur man kan utveckla sina relationer till kollegor och chefer.


Vad är det då för situationer som en ledare behöver kunna hantera?
• En eller flera medarbetare saknar förtroende för varandra. Konflikter uppstår som chefen behöver ta tag i.
• Förändringar på arbetsplatsen skapar rädsla och oro i gruppen vilket går ut över prestationerna.
• Medarbetare känner sig omotiverade och oengagerade för att de inte känner till organisationens mål.
• Känslan av samhörighet vill inte infinna sig trots olika teamskapande aktiviteter.
• Chefen upplever att det är svårt att kommunicera och nå fram till sina anställda. Förtroendet från medarbetarna finns inte där.


Sagt om boken:
Lättläst, intressant och välkomponerad. ...borde finnas i varje ledares bokhylla.
Uno Nilsson, BTJ-häftet nr 1, 2017


Författaren intervjuar forskare inom fält som psykologi, etnologi och pedagogik, och tryfferar med case, övningar och tips. Kunskaperna serveras lättillgängligt - "sju budord för en empatisk chef" - och varje kapitel har en sammanfattning i punktform. Ett smart upplägg - även den mest stressade chef kan hitta någonstans att börja läsa.

Modern Psykologi nr 1/2017