Din webbläsare (Internet Explorer) är föråldrad. Uppdatera webbläsaren för en bättre och säkrare upplevelse.

Hjärnan i matematikundervisningen

Erfarenhet, vetenskap, klassrumspraktik

I den banbrytande boken Hjärnan i matematikundervisningen beskriver Craig Barton hur kognitionsforskningen radikalt fått honom att ompröva sin undervisning och anpassa den efter hur vi faktiskt lär oss och hur vårt minne fungerar. Metodiskt berättar han vad forskningsrönen säger och vilka omvälvande konsekvenser de fått för hans sätt att undervisa.

Läs mer...
Hjärnan i matematikundervisningen Hjärnan i matematikundervisningen
Hjärnan i matematikundervisningen

Hjärnan i matematikundervisningen

ISBN 9789127823716
Utkom 26 oktober 2018
ISBN
9789127823716
Typ
Häftad
Sidantal
400
Du har nått den maximala köpsumman.

Vad skulle hända med din matematikundervisning om du stämde av den mot modern hjärnforskning? Skulle du, liksom den prisbelönte läraren och tillika författaren till denna bok, få din världsbild uppochnedvänd?

I den banbrytande boken Hjärnan i matematikundervisningen beskriver Craig Barton hur kognitionsforskningen radikalt fått honom att ompröva sin undervisning och anpassa den efter hur vi faktiskt lär oss och hur vårt minne fungerar. Metodiskt berättar han vad forskningsrönen säger och vilka omvälvande konsekvenser de fått för hans sätt att undervisa.

Hjärnan i matematikundervisningen omsätts forskning om psykologi och neurovetenskap i klassrumspraktiken, så att undervisningen kan bedrivas på vetenskaplig grund. 

Hjärnan i matematikundervisningen vänder sig till alla blivande och verksamma lärare, från förskoleklass till gymnasiet samt lärarutbildare, som önskar strategier och konkreta exempel för en matematikundervisning i samklang med kognitionsforskningen.

Vad skulle hända med din matematikundervisning om du stämde av den mot modern hjärnforskning? Skulle du, liksom den prisbelönte läraren och tillika författaren till denna bok, få din världsbild uppochnedvänd?

I den banbrytande boken Hjärnan i matematikundervisningen beskriver Craig Barton hur kognitionsforskningen radikalt fått honom att ompröva sin undervisning och anpassa den efter hur vi faktiskt lär oss och hur vårt minne fungerar. Metodiskt berättar han vad forskningsrönen säger och vilka omvälvande konsekvenser de fått för hans sätt att undervisa.

Hjärnan i matematikundervisningen omsätts forskning om psykologi och neurovetenskap i klassrumspraktiken, så att undervisningen kan bedrivas på vetenskaplig grund. 

Hjärnan i matematikundervisningen vänder sig till alla blivande och verksamma lärare, från förskoleklass till gymnasiet samt lärarutbildare, som önskar strategier och konkreta exempel för en matematikundervisning i samklang med kognitionsforskningen.

Andra intressanta titlar