Din webbläsare (Internet Explorer) är föråldrad. Uppdatera webbläsaren för en bättre och säkrare upplevelse.

Programmering 1 C# Digital

Heldigitalt med tydliga instruktionsvideor

Programmering 1 C# Digital omfattar det centrala innehållet för Programmering 1. I läromedlet finns tydliga videogenomgångar i programmeringsspråket C#.

Läs mer...
Programmering 1 C# Digital Programmering 1 C# Digital
Programmering 1 C# Digital
Onlineprodukt

Programmering 1 C# Digital

Utkom 10 augusti 2018

ISBN
9789198442564
Licenstid
365 dagar
Typ
Onlineprodukt
Du har nått den maximala köpsumman.

Andra intressanta titlar

Om Programmering 1 C# Digital

Fem snabba om läromedlet

  • Videogenomgångar som förklarar steg för steg hur du kodar i C#.
  • Quiz för att befästa kunskapen.
  • Fördjupningar och länkar under extra material för den som vill lära mer.
  • Färdiga programmeringsuppgifter att sätta igång med.
  • Lärarhandledningar till hjälp för läraren.

Ständigt uppdaterat och inspirerande innehåll

Programmering är ett praktiskt ämne. Programmering 1 C# Digital innehåller tydliga videogenomgångar som är anpassade till de vanligt förekommande plattformar som används i skolan. I läromedlet går vi igenom allt från programmeringens historia till hur programmering påverkar våra liv samt olika gränssnitt. Dessutom ingår en mängd uppgifter som quiz och självrättande övningar, samt uppgifter där eleven ska skriva kod.

Stöttning i din undervisning

Syftet med läromedlet är att eleven ska få förståelse för och färdighet i programme- ring och att du som lärare får stöd i att undervisa i programmering. Genom att erbjuda inspelade genomgångar, så kallade ”code-alongs” kan eleverna jobba i sin egen takt, och du kan koncentrera dig på att hjälpa dem som behöver. Lärarhandledning finns från en övergripande nivå ner till varje arbetsområde.

Motiverar eleven

Dina elever får textstöd i form av inbyggda ordförklaringar. Variation finns i läromedlet i form av quiz, text och videogenomgångar, där eleven kan följa programmeringsprocessen steg för steg. Det finns
klickbara fördjupningar och länkskafferi för den som vill veta mer. I plattformen finns möjlighet till anpassningar i form av inbyggda ordförklaringar, talsyntes och med ett teckensnitt särskilt anpassat för
den som har dyslexi.

Tips till dig som vill prova Programmering 1 C# Digital

  1. Läs Introduktionen för en snabb överblick över läromedlet.
  2. Undersök ett arbetsområde närmre, läs igenom dess kapitel.
  3. Gör uppgifterna kopplade till ett kapitel.
  4. Skapa en grupp elever och tilldela uppgifter.
  5. Behöver du hjälp på vägen? Kontakta oss! Vi hjälper dig gärna med allt från att sätta upp ett testkonto till en workshop med kollegiet.

Fem snabba om läromedlet

  • Videogenomgångar som förklarar steg för steg hur du kodar i C#.
  • Quiz för att befästa kunskapen.
  • Fördjupningar och länkar under extra material för den som vill lära mer.
  • Färdiga programmeringsuppgifter att sätta igång med.
  • Lärarhandledningar till hjälp för läraren.

Ständigt uppdaterat och inspirerande innehåll

Programmering är ett praktiskt ämne. Programmering 1 C# Digital innehåller tydliga videogenomgångar som är anpassade till de vanligt förekommande plattformar som används i skolan. I läromedlet går vi igenom allt från programmeringens historia till hur programmering påverkar våra liv samt olika gränssnitt. Dessutom ingår en mängd uppgifter som quiz och självrättande övningar, samt uppgifter där eleven ska skriva kod.

Stöttning i din undervisning

Syftet med läromedlet är att eleven ska få förståelse för och färdighet i programme- ring och att du som lärare får stöd i att undervisa i programmering. Genom att erbjuda inspelade genomgångar, så kallade ”code-alongs” kan eleverna jobba i sin egen takt, och du kan koncentrera dig på att hjälpa dem som behöver. Lärarhandledning finns från en övergripande nivå ner till varje arbetsområde.

Motiverar eleven

Dina elever får textstöd i form av inbyggda ordförklaringar. Variation finns i läromedlet i form av quiz, text och videogenomgångar, där eleven kan följa programmeringsprocessen steg för steg. Det finns
klickbara fördjupningar och länkskafferi för den som vill veta mer. I plattformen finns möjlighet till anpassningar i form av inbyggda ordförklaringar, talsyntes och med ett teckensnitt särskilt anpassat för
den som har dyslexi.

Tips till dig som vill prova Programmering 1 C# Digital

  1. Läs Introduktionen för en snabb överblick över läromedlet.
  2. Undersök ett arbetsområde närmre, läs igenom dess kapitel.
  3. Gör uppgifterna kopplade till ett kapitel.
  4. Skapa en grupp elever och tilldela uppgifter.
  5. Behöver du hjälp på vägen? Kontakta oss! Vi hjälper dig gärna med allt från att sätta upp ett testkonto till en workshop med kollegiet.

Alltid med Digital – funktionalitet

När du använder våra Digital-läromedel får du ett stort antal prisbelönta funktioner  som är framtagna för att stötta elever och lärare i undervisningen.

Stöd & anpassning

  • Talsyntes med AI på all text
  • Inläst tal i samarbete med ILT
  • Fokusläge och dölj menyer
  • Bläddra eller scrolla
  • Typsnitt Dyslexie och flera andra typsnittsval
  • Storlek på text
  • Radavstånd
  • Kontrast & tre olika bakgrundsfärger
  • Dölj färgmarkeringar i text
  • Dölj bilder
  • Läslinjal
  • Översättning med talsyntes
  • Tala in svar eller bifoga bild/film som svar – alternativ till skriftlig inlämning
  • Utfällbar innehållsförteckning
  • Sökfunktion till hela innehållet
  • Talsyntes med AI på all text
  • Inläst tal i samarbete med ILT
  • Fokusläge och dölj menyer
  • Bläddra eller scrolla
  • Typsnitt Dyslexie och flera andra typsnittsval
  • Storlek på text
  • Radavstånd
  • Kontrast & tre olika bakgrundsfärger
  • Dölj färgmarkeringar i text
  • Dölj bilder
  • Läslinjal
  • Översättning med talsyntes
  • Tala in svar eller bifoga bild/film som svar – alternativ till skriftlig inlämning
  • Utfällbar innehållsförteckning
  • Sökfunktion till hela innehållet

Stöttning i innehållet*

  • Ordförklaringar
  • Fördjupningar & länkar
  • Frågor, uppgifter och övningar med automatisk rättning
  • Glosor & begrepp med träningsfunktion
  • Bilder & filmer

*Observera att alla läromedel inte inkluderar denna typ av innehåll.

  • Ordförklaringar
  • Fördjupningar & länkar
  • Frågor, uppgifter och övningar med automatisk rättning
  • Glosor & begrepp med träningsfunktion
  • Bilder & filmer

*Observera att alla läromedel inte inkluderar denna typ av innehåll.

Studieteknik

  • Egna ordlistor med träningsfunktion
  • Egna anteckningar
  • Egna svar och material lättåtkomligt och samlat
  • Egna ordlistor med träningsfunktion
  • Egna anteckningar
  • Egna svar och material lättåtkomligt och samlat

Planering & bedömning

Egen planeringsfunktionalitet där läraren skapar kurser med:

  • En egen samlingssida för kommunikation och anpassningar
  • Inlägg – snabb kommunikation
  • Genvägar – styr eleverna rätt direkt
  • Uppdrag – anpassa vad som ska visas ur läromedelsinnehållet
  • Lägg till egna läraruppgifter (PF)
  • Styr hur (om) facit och diagnoser ska visas
  • Överblick över elevernas uppgiftssvar
  • Ge feedback på elevernas uppgiftssvar
  • Möjlighet att arbeta gemensamt och ämnesövergripande
  • Möjlighet att dela information med en vikarie

Egen planeringsfunktionalitet där läraren skapar kurser med:

  • En egen samlingssida för kommunikation och anpassningar
  • Inlägg – snabb kommunikation
  • Genvägar – styr eleverna rätt direkt
  • Uppdrag – anpassa vad som ska visas ur läromedelsinnehållet
  • Lägg till egna läraruppgifter (PF)
  • Styr hur (om) facit och diagnoser ska visas
  • Överblick över elevernas uppgiftssvar
  • Ge feedback på elevernas uppgiftssvar
  • Möjlighet att arbeta gemensamt och ämnesövergripande
  • Möjlighet att dela information med en vikarie