Din webbläsare (Internet Explorer) är föråldrad. Uppdatera webbläsaren för en bättre och säkrare upplevelse.

Digilär Programmering för gymnasiet

Programmering 1 är ett helt nyskrivet digitalt läromedel för gymnasiet. Det omfattar det centrala innehållet i kursplanen för Programmering enligt Gy 11. Läromedlet är uppbyggt med text, uppgifter och videogenomgångar, där eleverna kan följa hur programmeringen går till. Själva läromedlet är språkneutralt, men samtliga videogenomgångar är i C#.

Läs mer...
Digilär Programmering för gymnasiet Digilär Programmering för gymnasiet
Digilär Programmering för gymnasiet

Digilär Programmering för gymnasiet

Utkom 10 augusti 2018

Isbn
9789198442564
Licenstid
365 dagar
Du har nått den maximala köpsumman.
227 kr
Digilär Programmering för gymnasiet Digilär Programmering för gymnasiet
Digilär Programmering för gymnasiet
Utkom 10 aug 2018
ISBN 9789198442564
227 kr
Digilär Programmering för gymnasiet
Digilär Programmering för gymnasiet
227 kr
Digilär Programmering för gymnasiet Digilär Programmering för gymnasiet
Digilär Programmering för gymnasiet
Utkom 10 aug 2018
ISBN 9789198442564
227 kr
Digilär Programmering för gymnasiet
Digilär Programmering för gymnasiet
Ingen Författare
Digilär Programmering för gymnasiet
Digilär Programmering för gymnasiet

Andra intressanta titlar

Behöver du som redan är kund fler licenser?

Om er skola redan har Digilär kan ni beställa fler licenser som inloggade under Administration.

Om Digilär Programmering för gymnasiet

Fem snabba om läromedlet

  • Videogenomgångar som förklarar steg för steg hur du kodar i C#.
  • Quiz för att befästa kunskapen.
  • Fördjupningar och länkar under extra material för den som vill lära mer.
  • Färdiga programmeringsuppgifter att sätta igång med.
  • Lärarhandledningar till hjälp för läraren.

Ständigt uppdaterat och inspirerande innehåll

Programmering är ett praktiskt ämne. Digilär Programmering innehåller tydliga videogenomgångar som är anpassade till de vanligt förekommande plattformar som används i skolan. I läromedlet går vi igenom allt från programmeringens historia till hur programmering påverkar vårt liv samt olika gränssnitt. Dessutom ingår en mängd uppgifter som quiz och självrättande övningar, samt uppgifter där eleven ska skriva kod.

Stöttning i din undervisning

Syftet med läromedlet är att eleven ska få förståelse för och färdighet i programmering och att du som lärare får stöd i att undervisa i programmering. Genom att erbjuda inspelade genomgångar, så kallade "code-alongs" kan eleverna jobba i sin egen takt, och du kan koncentrera dig på att hjälpa dem som behöver. Lärarhandledning finns från en övergripande nivå ner till varje arbetsområde.

Ett läromedel som motiverar eleven

Dina elever får textstöd i form av inbyggda ordförklaringar. Variation finns i läromedlet i form av quiz, text och videogenomgångar, där eleven kan följa programmeringsprocessen steg för steg. Det finns klickbara fördjupningar och länkskafferi för den som vill veta mer. Som alltid i Digilär finns möjlighet till anpassningar i form av inbyggda ordförklaringar, talsyntes och med ett teckensnitt särskilt anpassat för den som har dyslexi.

 

Tips till dig som vill prova Digilär Programmering

  1. Läs Introduktionen för en snabb överblick över läromedlet.
  2. Undersök ett arbetsområde närmre, läs igenom dess kapitel.
  3. Gör uppgifterna kopplade till ett kapitel.
  4. Skapa en grupp elever och tilldela uppgifter.
  5. Behöver du hjälp på vägen? Kontakta oss! Vi hjälper dig gärna med allt från att sätta upp ett testkonto till en workshop med kollegiet.

 

NOKflex Code

Nytt läromedel utvecklat utifrån läroplanerna för programmering i matematik. Med NOKflex Code kan elever på högstadiet och gymnasiet lära sig att lösa matematiska uppgifter med hjälp av textbaserad programmering.  

 

Läs mer