Digilär Programmering för gymnasiet


Digilär Programmering 1 i C# omfattar det centrala innehållet i kursplanen för Programmering 1. I läromedlet finns tydliga videogenomgångar i programmeringsspråket C#.
Läs mer...För att prova på materialet behöver du skapa ett konto eller logga in. Klicka på Logga in för att komma vidare.
Logga inDigilär Programmering 1 i C# omfattar det centrala innehållet i kursplanen för Programmering 1. I läromedlet finns tydliga videogenomgångar i programmeringsspråket C#.
Läs mer...Besök din återförsäljare (Läromedia, GR Utbildning eller Skolon) eller beställ direkt här på vår hemsida.
Programmering är ett praktiskt ämne. Digilär Programmering innehåller tydliga videogenomgångar som är anpassade till de vanligt förekommande plattformar som används i skolan. I läromedlet går vi igenom allt från programmeringens historia till hur programmering påverkar vårt liv samt olika gränssnitt. Dessutom ingår en mängd uppgifter som quiz och självrättande övningar, samt uppgifter där eleven ska skriva kod.
Syftet med läromedlet är att eleven ska få förståelse för och färdighet i programmering och att du som lärare får stöd i att undervisa i programmering. Genom att erbjuda inspelade genomgångar, så kallade "code-alongs" kan eleverna jobba i sin egen takt, och du kan koncentrera dig på att hjälpa dem som behöver. Lärarhandledning finns från en övergripande nivå ner till varje arbetsområde.
Dina elever får textstöd i form av inbyggda ordförklaringar. Variation finns i läromedlet i form av quiz, text och videogenomgångar, där eleven kan följa programmeringsprocessen steg för steg. Det finns klickbara fördjupningar och länkskafferi för den som vill veta mer. Som alltid i Digilär finns möjlighet till anpassningar i form av inbyggda ordförklaringar, talsyntes och med ett teckensnitt särskilt anpassat för den som har dyslexi.
Alla läromedel som publiceras i Natur & Kulturs unika digitala plattform är utrustade med ett stort antal prisbelönta funktioner och unikt innehåll skapat för att stötta elevers lärande. Om du använder ett Digilär-läromedel får du alltid vår funktionalitet på köpet.
*Observera att alla läromedel inte inkluderar denna typ av innehåll.
Egen planeringsfunktionalitet där läraren skapar kurser med:
Nytt läromedel utvecklat utifrån läroplanerna för programmering i matematik. Med NOKflex Code kan elever på högstadiet och gymnasiet lära sig att lösa matematiska uppgifter med hjälp av textbaserad programmering.