Din webbläsare (Internet Explorer) är föråldrad. Uppdatera webbläsaren för en bättre och säkrare upplevelse.

Digilär Programmering gy

Arbeta heldigitalt med läromedel från Digilär

Digilär Programmering 1 i C# omfattar det centrala innehållet för Programmering 1. I läromedlet finns tydliga videogenomgångar i programmeringsspråket C#.

Läs mer...
Digilär Programmering gy Digilär Programmering gy
Digilär Programmering gy
Onlineprodukt

Digilär Programmering gy

Utkom 10 augusti 2018

Isbn
9789198442564
Licenstid
365 dagar
Typ
Onlineprodukt
Du har nått den maximala köpsumman.

Andra intressanta titlar

Behöver du som redan är kund fler licenser?

Besök din återförsäljare (Läromedia, GR Utbildning eller Skolon) eller beställ direkt här på vår hemsida.

Behöver du som redan är kund fler licenser?

Besök din återförsäljare (Läromedia, GR Utbildning eller Skolon) eller beställ direkt här på vår hemsida.

Om Digilär Programmering för gymnasiet

Fem snabba om läromedlet

  • Videogenomgångar som förklarar steg för steg hur du kodar i C#.
  • Quiz för att befästa kunskapen.
  • Fördjupningar och länkar under extra material för den som vill lära mer.
  • Färdiga programmeringsuppgifter att sätta igång med.
  • Lärarhandledningar till hjälp för läraren.

Ständigt uppdaterat och inspirerande innehåll

Programmering är ett praktiskt ämne. Digilär Programmering innehåller tydliga videogenomgångar som är anpassade till de vanligt förekommande plattformar som används i skolan. I läromedlet går vi igenom allt från programmeringens historia till hur programmering påverkar våra liv samt olika gränssnitt. Dessutom ingår en mängd uppgifter som quiz och självrättande övningar, samt uppgifter där eleven ska skriva kod.

Stöttning i din undervisning

Syftet med läromedlet är att eleven ska få förståelse för och färdighet i programme- ring och att du som lärare får stöd i att undervisa i programmering. Genom att erbjuda inspelade genomgångar, så kallade ”code-alongs” kan eleverna jobba i sin egen takt, och du kan koncentrera dig på att hjälpa dem som behöver. Lärarhandledning finns från en övergripande nivå ner till varje arbetsområde.

Motiverar eleven

Dina elever får textstöd i form av inbyggda ordförklaringar. Variation finns i läromedlet i form av quiz, text och videogenomgångar, där eleven kan följa programmeringsprocessen steg för steg. Det finns klickbara fördjupningar och länkskafferi för den som vill veta mer. Som alltid i Digilär finns möjlighet till anpassningar i form av inbyggda ordförklaringar, talsyntes och med ett teckensnitt särskilt anpassat för den som har dyslexi.

Tips till dig som vill prova Digilär Programmering

  1. Läs Introduktionen för en snabb överblick över läromedlet.
  2. Undersök ett arbetsområde närmre, läs igenom dess kapitel.
  3. Gör uppgifterna kopplade till ett kapitel.
  4. Skapa en grupp elever och tilldela uppgifter.
  5. Behöver du hjälp på vägen? Kontakta oss! Vi hjälper dig gärna med allt från att sätta upp ett testkonto till en workshop med kollegiet.

 

Fem snabba om läromedlet

  • Videogenomgångar som förklarar steg för steg hur du kodar i C#.
  • Quiz för att befästa kunskapen.
  • Fördjupningar och länkar under extra material för den som vill lära mer.
  • Färdiga programmeringsuppgifter att sätta igång med.
  • Lärarhandledningar till hjälp för läraren.

Ständigt uppdaterat och inspirerande innehåll

Programmering är ett praktiskt ämne. Digilär Programmering innehåller tydliga videogenomgångar som är anpassade till de vanligt förekommande plattformar som används i skolan. I läromedlet går vi igenom allt från programmeringens historia till hur programmering påverkar våra liv samt olika gränssnitt. Dessutom ingår en mängd uppgifter som quiz och självrättande övningar, samt uppgifter där eleven ska skriva kod.

Stöttning i din undervisning

Syftet med läromedlet är att eleven ska få förståelse för och färdighet i programme- ring och att du som lärare får stöd i att undervisa i programmering. Genom att erbjuda inspelade genomgångar, så kallade ”code-alongs” kan eleverna jobba i sin egen takt, och du kan koncentrera dig på att hjälpa dem som behöver. Lärarhandledning finns från en övergripande nivå ner till varje arbetsområde.

Motiverar eleven

Dina elever får textstöd i form av inbyggda ordförklaringar. Variation finns i läromedlet i form av quiz, text och videogenomgångar, där eleven kan följa programmeringsprocessen steg för steg. Det finns klickbara fördjupningar och länkskafferi för den som vill veta mer. Som alltid i Digilär finns möjlighet till anpassningar i form av inbyggda ordförklaringar, talsyntes och med ett teckensnitt särskilt anpassat för den som har dyslexi.

Tips till dig som vill prova Digilär Programmering

  1. Läs Introduktionen för en snabb överblick över läromedlet.
  2. Undersök ett arbetsområde närmre, läs igenom dess kapitel.
  3. Gör uppgifterna kopplade till ett kapitel.
  4. Skapa en grupp elever och tilldela uppgifter.
  5. Behöver du hjälp på vägen? Kontakta oss! Vi hjälper dig gärna med allt från att sätta upp ett testkonto till en workshop med kollegiet.

 

Alltid med Digilär – funktionalitet

Alla läromedel som publiceras i Natur & Kulturs unika digitala plattform är utrustade med ett stort antal prisbelönta funktioner och unikt innehåll skapat för att stötta elevers lärande. Om du använder ett Digilär-läromedel får du alltid vår funktionalitet på köpet.

Stöd & anpassning

  • Uppläsning
  • Inläst tal och samarbete med ILT
  • Fokusläge och dölj menyer
  • Bläddra eller scrolla
  • Typsnitt Dyslexie
  • Storlek på text
  • Kontrast & bakgrund
  • Färgmarkeringar i text
  • Dölj bilder
  • Läslinjal
  • Byt språk på gränssnittet
  • Översättning
  • Bifoga bild, film, ljud – alternativ till skriftlig inlämning
  • Uppläsning
  • Inläst tal och samarbete med ILT
  • Fokusläge och dölj menyer
  • Bläddra eller scrolla
  • Typsnitt Dyslexie
  • Storlek på text
  • Kontrast & bakgrund
  • Färgmarkeringar i text
  • Dölj bilder
  • Läslinjal
  • Byt språk på gränssnittet
  • Översättning
  • Bifoga bild, film, ljud – alternativ till skriftlig inlämning

Stöttning i innehållet

  • Ordförklaringar
  • Fördjupningar & länkar
  • Frågor & övningar
  • Glosor & begrepp
  • Bilder & filmer
  • Introduktionsfilmer*
  • Lättläst*
  • Lärarhandledning

*Observera att alla läromedel inte inkluderar denna typ av innehåll.

  • Ordförklaringar
  • Fördjupningar & länkar
  • Frågor & övningar
  • Glosor & begrepp
  • Bilder & filmer
  • Introduktionsfilmer*
  • Lättläst*
  • Lärarhandledning

*Observera att alla läromedel inte inkluderar denna typ av innehåll.

Studieteknik

  • Ordlistor
  • Anteckningar
  • Eget material lättåtkomligt och samlat
  • Ordlistor
  • Anteckningar
  • Eget material lättåtkomligt och samlat

Planering & bedömning

Egen planeringsfunktionalitet där läraren skapar kurser med:

  • En egen vägg – er egna plats på Digilär
  • Inlägg & genvägar
  • Uppdrag
  • Lärarens egna uppgifter
  • Överblick över elevernas uppgiftssvar
  • Feedback på elevernas uppgiftssvar
  • Möjlighet att arbeta gemensamt och ämnesövergripande
  • Möjlighet att dela information med vikarien

Egen planeringsfunktionalitet där läraren skapar kurser med:

  • En egen vägg – er egna plats på Digilär
  • Inlägg & genvägar
  • Uppdrag
  • Lärarens egna uppgifter
  • Överblick över elevernas uppgiftssvar
  • Feedback på elevernas uppgiftssvar
  • Möjlighet att arbeta gemensamt och ämnesövergripande
  • Möjlighet att dela information med vikarien

NOKflex Code

NOKflex Code är ett digitalt läromedel i programmering i matematik, speciellt fram taget för årskurs 7–9.

 

Läs mer