Din webbläsare (Internet Explorer) är föråldrad. Uppdatera webbläsaren för en bättre och säkrare upplevelse.

Digitala medier i förskolan

Teorier som verktyg

Digitala medier i förskolan teorier som verktyg visar hur teorier kan användas vid en vetenskaplig undersökning om förskolebarns möten med digitala medier.

Läs mer...
Digitala medier i förskolan Digitala medier i förskolan
Digitala medier i förskolan
kommande

Digitala medier i förskolan

Utkommer 15 september 2020

Isbn
9789127825246
Typ
Häftad
Sidantal
176
Du har nått den maximala köpsumman.
286 kr
Digitala medier i förskolan Digitala medier i förskolan
Digitala medier i förskolan
Utkommer 15 sep 2020
ISBN 9789127825246
286 kr
Digitala medier i förskolan
Digitala medier i förskolan
286 kr
Digitala medier i förskolan Digitala medier i förskolan
Digitala medier i förskolan
Utkommer 15 sep 2020
ISBN 9789127825246
286 kr
Digitala medier i förskolan
Digitala medier i förskolan
Ingen Författare
286 kr

Digitala medier i förskolan teorier som verktyg visar hur teorier kan användas vid en vetenskaplig undersökning om förskolebarns möten med digitala medier.

Bokens första del beskriver vad teorier är och varför de är viktiga vid självständigt arbete, som uppsats- eller examensskrivande. Den andra delen förklarar fem teorier:

  • Sociokulturell teori 
  • Socialsemiotisk/multimodal teori 
  • Designteori 
  • ANT
  • Affektteori 

 den andra delen beskrivs konkreta forskningsexempel och forskningsfrågeställningar samt hur teorierna kan tillämpas som analysverktyg. 

Digitala medier i förskolan – teorier som verktyg riktar sig till studenter på förskollärarprogrammet.   

Emilie Moberg är universitetslektor vid barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen, Stockholms universitet, och undervisar på förskollärarprogrammet.