Digitala beteenden

En verktygslåda för kundfokuserad design

Hur får vi människor att klicka på annonser, köpa varor och använda appar? Det här är en bok för dig som skapar digitala tjänster – eller rättare sagt skapar tjänster med ett tydligt syfte att driva beteenden, affärer eller förändring.


Tryckta utgåvor

Digitala beteenden Digitala beteenden
Digitala beteenden Kommande
Utgivningsdatum 2019-08-23
176 Sidor
ISBN 9789127824454
Inbunden

Digitala utgåvor

Digitala beteenden Digitala beteenden
Digitala beteenden Kommande
Utgivningsdatum 2019-08-23
176 Sidor
ISBN 9789127824461
E-bok
Kommande

Hur får vi människor att klicka på annonser, köpa varor och använda appar? Digitala beteenden har mycket gemensamt med det som sker i den fysiska världen, men förutsättningarna är annorlunda – därför behövs en ny verktygslåda att använda inom produktdesign, tjänsteutveckling, kommunikation och strategiarbete.

För att urskilja viktiga insikter och avgöra vilka insatser som ska göras behöver vi ha viss kännedom inom psykologi: vi behöver känna till de grundläggande orsakerna till varför vi människor gör som vi gör.

Det här är en bok för dig som skapar digitala tjänster – eller rättare sagt skapar tjänster med ett tydligt syfte att driva beteenden, affärer eller förändring.

Arvid Janson är civilingenjör med en andra examen i marknadsföring och under sin karriär har han grundat flera företag med beteendeförändring som den gemensamma nämnaren.

Niklas Laninge är psykolog och har sedan 2010 hjälpt organisationer att skapa mer tillgängliga tjänster och effektivare marknadsföring.