DB Bootcamp 2020

Lär dig tillämpa psykologi i er affärsutveckling
4 februari 2020 - 22 april 2020

Sveriges mest omfattande utbildning i digitala beteenden

  • Lär dig göra en kundanalys där psykologi är utgångspunkten – och ta fram bättre tjänster och produkter
  • För dig som arbetar med produkt- och affärsutveckling eller digital marknadsföring
  • Kurs våren 2020 med fyra halvdagar samt individuell coaching
Anmäl dig här

DB Bootcamp är Sveriges mest omfattande utbildning i digitala beteenden. Anmälan är nu öppen för våren 2020

Allt fler organisationer har förstått vinsten av att få in det psykologiska perspektivet i det strategiska arbetet. Alla team kan inte ha en egen psykolog, men du som är utvecklare av en vara eller tjänst kan lära dig att tänka som en beteendedesigner, och tillämpa psykologi i era processer.

Vi vill ha fördjupad förståelse för våra kunder så att vi chansar mindre i skapandet av våra erbjudanden - Miran Leander, art director Transdev, har anlitat Niklas Laninge


Kursen DB Bootcamp är uppdelad i fyra halvdagar med tillhörande uppgift för eget arbete. Mellan träffarna erbjuds deltagare digital coaching av kursledarna Niklas Laninge och Arvid Janson.

Vad är våra användares egentliga behov?
Hur kommer vi åt det egentliga problemet – och skapar en lösning?
Vad ska vi prioritera att utveckla?


Kursdatum våren 2020:
tisdagen den 4 februari
onsdagen den 4 mars
tisdagen den 31 mars
onsdagen den 22 april

Frukost finns serverad 08.15 samtliga tillfällen, och kursen pågår kl. 09.00-12.00.

FYRA BLOCK

Nyfiken på DB Bootcamp?
Skriv upp dig här så ser vi till att du får uppdateringar om kursen: intresseanmälan DB Bootcamp

KURSLEDARE

Niklas Laninge är psykolog och entreprenör. Genom föreläsningar och kurser hjälper han företag och individer att tillämpa fynd från forskningsfältet beteendeekonomi. Han har bland annat arbetat med KPA Pension, PWC, Folksam, designbyrån Doberman och Utbildningsradion

Arvid Janson är civilingenjör med en andra examen i marknadsföring. Under sin karriär har han grundat flera företag med beteendeförändring som gemensam nämnare. Han har även arbetat som konsult inom produkt- och beteendedesign åt både små och stora företag. Idag arbetar han som produktchef på KRY.

Aktuell bok!

För dig som deltagare i DB Bootcamp ingår boken i kursavgiften. 

Digitala beteenden

Hur får vi människor att klicka på våra annonser, köpa våra varor och använda våra appar? Det här är en bok för dig som skapar digitala tjänster med ett tydligt syfte att driva beteenden, affärer eller förändring. 

Läs mer

ANMÄLAN

Kursavgift: 15 995 kr (ex.moms)

Ingår i kursavgiften:  

  • Fyra förmiddagssutbildningar
  • Digital coaching med kursledarna mellan kurstillfällen
  • Boken ”Digitala beteenden – en verktygslåda för kundfokuserad design”
  • Frukost och fika

Resa och eventuell övernattning för kursdeltagare ingår ej. 

Rabatterade kursavgifter:
Gruppavgift*: 13 295 kr (ex. moms) per person. (minimum 3 deltagare från samma företag)
Kursavgift för dig som arbetar ideellt: 13 295 kr (ex. moms)
Vill du utnyttja rabatten vänligen kontakta oss på akademi@nok.se för anmälan. 

* Vi uppmuntrar flera deltagare från samma företag eller arbetsgrupp att delta eftersom det underlättar att omsätta färdigheter från Bootcamp i verksamheten när man är flera som hjälps åt. Tipsa gärna en kollega!

FAQ

När och var hålls kursen?
DB Bootcamp-utbildningen är uppdelad i fyra förmiddagar med tillhörande uppgifter för eget arbete.
Kursdatum våren 2020: 4 februari, onsdagen den 4 mars, tisdagen den 31 mars och onsdagen den 22 april.
Frukost finns serverad 08.15 samtliga tillfällen, och kursen pågår kl. 09.00-12.00.
Lokal: Natur & Kultur, Karlavägen 31, 114 31 Stockholm. Markeliussalen, våning 5. 

Vem ska gå kursen?
Du som arbetar med produkt- och affärsutveckling, exempelvis som produktchef, tjänstedesigner, ux-designer eller affärsutvecklare, eller digital marknadsföring, och vill addera en ny färdighetsrepertoar och ett nytt perspektiv till ditt dagliga arbete. Vi uppmuntrar särskilt sökande som verkar för att öka människors sociala, hälsomässiga eller finansiella välbefinnande, och dig vid företag som tar fram varor eller tjänster för ökad produktivitet och effektivitet. Ej spelbolag/ reklamföretag. Är ni flera som kan delta tillsammans så är det ett plus. Du som arbetar ideellt har möjlighet att delta till rabatterat pris.

Krävs särskilda förkunskaper?
Deltagare bör ha minst 2 års arbetslivserfarenhet, men du behöver inte ha någon tidigare utbildning i beteendedesign, beteendeekonomi eller psykologi (men kursen är relevant även för dig som har det!).

Hur mycket tid ska jag räkna med att lägga på kursen?
Utöver fyra halvdagar under våren, räkna med en timme i veckan för eget arbete, antingen som en del av ditt dagliga arbete eller hemma.

Kan deltagare från hela landet anmäla sig?
Absolut! Deltagare står själva för resa och eventuell övernattning i samband med kurstillfällen.

Hur och när betalar jag?
Klicka dig vidare till anmälan via länken ovan, när du bokar kan du välja betalning med kort eller faktura. Väljer du att betala med faktura så skickas fakturan ett par dagar efter bokning, med 30 dagar förfallo.

Är anmälan bindande?
Ja, anmälan är bindande, men om du får förhinder kan en kollega gå i ditt ställe. Hör i sådana fall av dig till oss på akademi@nok.se.

Har du frågor om föreläsningen? Kontakta gärna oss:

Bonnie Halling
Projektledare Natur & Kultur Akademi