Just nu har vi kampanjpriser på flera av våra titlar inom populärvetenskap. Trevlig läsning!



Blueprint
Utkom 29 februari 2020
I Blueprint summerar Robert Plomin många års forskning om genetik och psykologiska egenskaper och går på djupet med en av en av samtiden stora frågeställningar: synen på arvets kontra miljöns betydelse…
Läs mer
Du har nått den maximala köpsumman.
pris



Varför vi beter oss som vi gör
Utkom 21 april 2018
Varför beter vi oss som vi gör?
Robert Sapolsky synar biologin bakom mänskligt beteende och förklarar vad som ligger bakom våra handlingar – ”onda” såväl som ”goda”. Han granskar i sin bok frågor som varför vi människor å ena sidan kan känna…
Läs mer
Du har nått den maximala köpsumman.
pris



Psykopaten
Utkom 4 september 2019
Psykopaten presenterar aktuell forskning och fakta om psykopati och utforskar psykopatins komplexa sidor. Det handlar om känslokyla hos barn och ungdomar, om hjärnans belöningssystem, om psykopaters oräddhet, extrema…
Läs mer
Du har nått den maximala köpsumman.
pris



Medvetandets återkomst
Utkom 12 maj 2018
Medvetandet återkomst är en berättelse om den djupaste av alla existentiella frågor: Hur kommer det sig att vi människor kan uppleva något alls, varför är vi inte zombier?
I slutet av 1990-talet slog filosofen David Chalmers och…
Läs mer
Du har nått den maximala köpsumman.
pris



Pengar på hjärnan
Utkom 31 oktober 2018
”För allt fantastiskt du gör för oss, allt förskräckligt du gör mot oss, och allt i gråzonen däremellan.”
Med en dedikation till PENGAR inleds Dan Arielys och Jeff Kreislers bok som handlar om mekanismerna bakom vårt sätt att tänka…
Läs mer
Du har nått den maximala köpsumman.
pris



Ologiskt
Utkom 24 januari 2018
Vi är tyvärr inte så rationella och klartänkta som vi tror. Och inte nog med att vi gör tankemisstag varje dag – det har dessutom visat sig att vi begår samma misstag om och om igen.
Dan Ariely, forskare och professor i beteendeekonomi, visar…
Läs mer
Du har nått den maximala köpsumman.
pris



Beteendedesign
Utkom 18 september 2017
Beteendeekonomi, eller nudging, är ett område som blir allt större inom psykologi, ledarskap och företagande. Oavsett om målet är att få människor att godkänna organdonation, öka ditt företags närvaro på sociala medier eller att få kunder att välja…
Läs mer
Du har nått den maximala köpsumman.
pris



Digitala beteenden
Utkom 23 augusti 2019
Hur får vi människor att klicka på våra annonser, köpa våra varor och använda våra appar? Det här är en bok för dig som skapar digitala tjänster med ett tydligt syfte att driva…
Läs mer
Du har nått den maximala köpsumman.
pris



Telomereffekten
Utkom 23 oktober 2018
"'Har du någon gång undrat över varför en del sextioåringar ser ut och beter sig som fyrtio – och tvärtom? Varför vissa ser yngre och piggare ut
Läs mer
Du har nått den maximala köpsumman.
pris



Gruppens grepp
Utkom 25 augusti 2018
Vi och dom, mitt gäng och deras, vän eller fiende – hur ska vi kunna leva tillsammans i vår globaliserade och polariserade värld? Den här boken handlar om fördomar, om hur vi generaliserar och kategoriserar. Men också om tolerans och vad som…
Läs mer
Du har nått den maximala köpsumman.
pris
Nyhetsbrev
Prenumerera på våra nyhetsbrev inom pedagogik och psykologi. Håll dig uppdaterad om nya kurser, böcker, aktuella mässor och konferenser.
Anmäl dig här