Din webbläsare (Internet Explorer) är föråldrad. Uppdatera webbläsaren för en bättre och säkrare upplevelse.

Ledarskap, utveckling, lärande

Grundbok för rektorer och förskolechefer

I antologin Ledarskap, utveckling, lärande förenas forskare från flera vetenskapliga discipliner i forskningsintressen som handlar om styrning, ledning och organisering av kunskapsintensiva och professionstunga organisationer.

Läs mer...
Ledarskap, utveckling, lärande Ledarskap, utveckling, lärande
Ledarskap, utveckling, lärande

Ledarskap, utveckling, lärande

ISBN 9789127147065
Utkom 11 augusti 2016
ISBN
9789127147065
Typ
Häftad
Sidantal
488
Du har nått den maximala köpsumman.

Andra intressanta titlar

I antologin Ledarskap, utveckling, lärande förenas forskare från flera vetenskapliga discipliner i forskningsintressen som handlar om styrning, ledning och organisering av kunskapsintensiva och professionstunga organisationer.

Antologins tre delar ger olika perspektiv på områdena Styrsystem och ansvarsfördelning, Skolutveckling och måluppfyllelse och Profession och ledarskap. Dessa tre delar överensstämmer med rektorsutbildningens tre kunskapsområden.

Ledarskap, utveckling, lärande vänder sig i första hand till verksamma och blivande rektorer och förskolechefer, men även till lärare, skolchefer, politiker och andra tjänstemän inom lokal och statlig skolförvaltning.

Kapitelförfattare:
Johan Hansson, Ingrid Hylander, Jan Håkansson, Ulf Johansson, Alli Klapp, David O. Kronlid, Lotta Lerwall, Fredrik Molin, Ylva Norén Bretzer, Anders Persson, Linda Rönnberg, Ove Sernhede, Pia Skott, Ingegerd Tallberg Broman, Monika Törsén, Andreas Wallo, Robert Wenglén, Ann-Christine Wennergren, Ulf Blossing, Per-Erik Ellerström

I antologin Ledarskap, utveckling, lärande förenas forskare från flera vetenskapliga discipliner i forskningsintressen som handlar om styrning, ledning och organisering av kunskapsintensiva och professionstunga organisationer.

Antologins tre delar ger olika perspektiv på områdena Styrsystem och ansvarsfördelning, Skolutveckling och måluppfyllelse och Profession och ledarskap. Dessa tre delar överensstämmer med rektorsutbildningens tre kunskapsområden.

Ledarskap, utveckling, lärande vänder sig i första hand till verksamma och blivande rektorer och förskolechefer, men även till lärare, skolchefer, politiker och andra tjänstemän inom lokal och statlig skolförvaltning.

Kapitelförfattare:
Johan Hansson, Ingrid Hylander, Jan Håkansson, Ulf Johansson, Alli Klapp, David O. Kronlid, Lotta Lerwall, Fredrik Molin, Ylva Norén Bretzer, Anders Persson, Linda Rönnberg, Ove Sernhede, Pia Skott, Ingegerd Tallberg Broman, Monika Törsén, Andreas Wallo, Robert Wenglén, Ann-Christine Wennergren, Ulf Blossing, Per-Erik Ellerström