Din webbläsare (Internet Explorer) är föråldrad. Uppdatera webbläsaren för en bättre och säkrare upplevelse.

Att bedöma och sätta betyg

Boken Att bedöma och sätta betyg ger god vägledning i hur man kan arbeta effektivt med formativ bedömning, betygsättning och betygsunderlag. Den ger också handfasta råd i hur man kan utveckla arbetsformer som fungerar i en lärares vardag och riktar sig både till lärarstuderande och verksamma lärare inom grund- och gymnasieskola. 

Läs mer...
Att bedöma och sätta betyg Att bedöma och sätta betyg
Att bedöma och sätta betyg

Att bedöma och sätta betyg

ISBN 9789127137066
Utkom 23 maj 2014
ISBN
9789127137066
Typ
Häftad
Sidantal
212
Du har nått den maximala köpsumman.

Andra intressanta titlar

Boken Att bedöma och sätta betyg ger god vägledning i hur man kan arbeta effektivt med formativ bedömning, betygsättning och betygsunderlag. Den ger också handfasta råd i hur man kan utveckla arbetsformer som fungerar i en lärares vardag.

Att bedöma och sätta betyg är en av lärarens viktigaste och svåraste uppgifter och i det arbetet uppstår frågor. Författarna diskuterar dessa utifrån tio konkreta utmaningar i lärarens bedömningsvardag. Exempel på detta är hur man kan samla in ett allsidigt bedömningsunderlag, ge effektiv återkoppling, använda själv- och kamratbedömning och ta ställning i frågor om digitalt dokumentationsstöd.

Boken belyser hur samverkan mellan praktisk erfarenhet, skolans styrdokument och aktuell forskning kan stärka professionen. Ambitionen är också att visa det som inte låter sig fångas i entydiga riktlinjer från myndigheter eller i forskning. Den enskilda läraren har, trots allt, ett stort handlingsutrymme i sin yrkesutövning.

Att bedöma och sätta betyg. Tio utmaningar i lärarens vardag riktar sig både till lärarstuderande och verksamma lärare inom grund- och gymnasieskola. Boken kan användas som diskussions- och reflektionsunderlag och i arbete med bedömning och betygssättning.

Boken Att bedöma och sätta betyg ger god vägledning i hur man kan arbeta effektivt med formativ bedömning, betygsättning och betygsunderlag. Den ger också handfasta råd i hur man kan utveckla arbetsformer som fungerar i en lärares vardag.

Att bedöma och sätta betyg är en av lärarens viktigaste och svåraste uppgifter och i det arbetet uppstår frågor. Författarna diskuterar dessa utifrån tio konkreta utmaningar i lärarens bedömningsvardag. Exempel på detta är hur man kan samla in ett allsidigt bedömningsunderlag, ge effektiv återkoppling, använda själv- och kamratbedömning och ta ställning i frågor om digitalt dokumentationsstöd.

Boken belyser hur samverkan mellan praktisk erfarenhet, skolans styrdokument och aktuell forskning kan stärka professionen. Ambitionen är också att visa det som inte låter sig fångas i entydiga riktlinjer från myndigheter eller i forskning. Den enskilda läraren har, trots allt, ett stort handlingsutrymme i sin yrkesutövning.

Att bedöma och sätta betyg. Tio utmaningar i lärarens vardag riktar sig både till lärarstuderande och verksamma lärare inom grund- och gymnasieskola. Boken kan användas som diskussions- och reflektionsunderlag och i arbete med bedömning och betygssättning.